Regulamin określa warunki i zasady dokonywania zleceń na Usługi Transportowe, w tym prawa
i obowiązki Usługodawcy/ Przewoźnika, tj. ALFA SPED Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowo-akcyjna z siedzibą w Krakowie (30-347) ul. Kapelanka 13B, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000442189, NIP: 6792834154, REGON: 120001038 oraz prawa i obowiązki Klienta w związku z zawarciem Umowy o Świadczenie Usługi Transportowej.
Regulamin stanowi jednocześnie, w zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną, regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
1. DEFINICJE
Na potrzeby Regulaminu, poniżej wskazane pojęcia mają następujące znaczenie:
- Formularz Kontaktowy – formularz dostępny w Serwisie umożliwiający przesłanie zapytania do Usługodawcy,
- Formularz Rejestracji – interaktywny formularz dostępny w Serwisie przy użyciu którego Klient po prawidłowym wypełnieniu danych zawartych w formularzu uzyskuje dostęp do Usługi,
- Klient - przedsiębiorca w rozumieniu art. 431Kodeksu cywilnego, tj. osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, zawierający z Usługodawcą Umowę świadczenia Usług,
- Newsletter – usługa elektroniczna w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, polegająca na okresowym przesyłaniu wiadomości w formacie html pocztą elektroniczną zawierających m.in. informacje handlowe jak również inne informacje związane z działalnością Usługodawcy,
- Ogłoszenie – informacje dostarczane w ramach Usługi przez Usługodawcę na rzecz Klienta, zawierające termin transportu, środek transportu, trasę przejazdu, datę ważności Ogłoszenia, informację na temat dodatkowych opłat i kosztów takich jak np. opłaty autostradowe,
- Okres rozliczeniowy – przedział czasowy, za który dokonywane są rozliczenia Usługi, wynoszący 30 dni,
- Opłata – stała opłata w wysokości 50 zł +VAT uiszczana przez Klienta na rzecz Usługodawcy
z tytułu korzystania z Usługi w Okresie rozliczeniowym rozpoczynającym się od momentu zakończenia bezpłatnego Okresu rozliczeniowego,
- Przewoźnik – podmiot oferujący specjalne Usługi Transportowe,
- Regulamin – niniejszy Regulamin,
- Rejestracja - na Rejestrację składają się w szczególności wypełnienie formularza rejestracyjnego dostępnego w ramach Serwisu, weryfikacja danych podanych przez Klienta za pomocą Formularza Rejestracji, zapoznanie się z niniejszym Regulaminem oraz wyrażenie zgody na gromadzenie i przetwarzanie danych osobowych Klienta w zakresie określonym w niniejszym Regulaminie w Polityce Prywatności,
- Serwis - strona internetowa Usługodawcy, która znajduje się pod adresem https://oferta.alfasped.pl/znizka-na-pierwszy-transport wraz ze wszystkimi podstronami, za pośrednictwem której Usługodawca świadczy Usługi na rzecz Klienta,
- Subskrypcja – usługa świadczona przez Usługodawcę na rzecz Klienta polegająca na sprzedaży dostępu do Usługi w Okresie rozliczeniowym,
- Treści– wszelkiego rodzaju utwory zgodnie z definicją określoną w Ustawie z dnia 4 lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83 z późniejszymi zmianami) np. informacje tekstowe, graficzne, multimedialne itp.,
- Umowa o świadczenie Usług – umowa zawierana pomiędzy Usługodawcą, a Klientem, na podstawie której Usługodawca zobowiązany jest do świadczenia Usług na rzecz Klienta,
- Umowa o świadczenie Usług Transportowych – umowa zawierana pomiędzy Klientem, a Przewoźnikiem, na podstawie której Przewoźnik zobowiązany jest do świadczenie Usług Transportowych na rzecz Klienta,
- Usługa – usługa świadczona przez Usługodawcę na rzecz Klienta polegająca na dostarczeniu za pomocą środków komunikacji elektronicznej informacji o dostępnych usługach transportowych świadczonych przez profesjonalnych Przewoźników,
- Usługa Transportowa – usługa świadczona przez Przewoźnika na rzecz Klienta,
- Usługodawca/ Przewoźnik – ALFA SPED Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowo-akcyjna z siedzibą w Krakowie (30-347) ul. Kapelanka 13B, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000442189, NIP: 6792834154, REGON: 120001038,
- Użytkownik – każda osoba korzystająca z serwisu internetowego oraz innych powiązanych
z nim witryn, komunikacji oraz usług,
- Zamówienie - oświadczenie woli zawarcia przez Klienta z Usługodawcą Umowy o świadczenie Usług w ramach płatnego Okresu rozliczeniowego składane za pośrednictwem https://oferta.alfasped.pl/znizka-na-pierwszy-transport-szczegoly.
2. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Regulamin jest dostępny dla Klientów w każdym czasie bezpłatnie na stronie internetowej pod adresem https://oferta.alfasped.pl/znizka-na-pierwszy-transport-regulamin, w formie, która umożliwia jego pobieranie, utrwalenie i wydrukowanie za pośrednictwem strony internetowej https://oferta.alfasped.pl/znizka-na-pierwszy-transport-regulamin.
- Akceptacja postanowień Regulaminu oraz polityki prywatności jest dobrowolna, jednakże dokonanie akceptacji jest konieczne do zawarcia Umowy świadczenia usług, o której mowa
w Regulaminie.
- Usługodawca, za pośrednictwem Serwisu z wykorzystaniem jego funkcjonalności świadczy zgodnie z Regulaminem, następujące tzw. usługi świadczone drogą elektroniczną, w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną:
- umożliwienie Klientom korzystania z Usługi,
- umożliwienie Klientom przesłanie zapytania do Usługodawcy poprzez Formularz Kontaktowy,
- umożliwienie Klientom otrzymywania Newslettera.
- Do skorzystania z Serwisu niezbędne jest:
- aktywne łącze internetowe,
- włączona obsługa plików cookies,
- aktywne konto email.
- W celu skontaktowania się ze Usługodawcą, Klient może skorzystać ze specjalnego Formularza Kontaktowego dostępnego na stronie https://oferta.alfasped.pl/kontaktlub zadzwonić na numer telefonu podany na stronie.
- Klient ma możliwość skorzystania z usługi elektronicznej Newsletter, która zostaje rozpoczęta po uprzednim wskazaniu adresu e-mail do wysyłki Newslettera i akceptacji Regulaminu. Usługa Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient uprawniony jest do rezygnacji z usługi Newslettera w każdym czasie, poprzez oznaczenie w otrzymanej od Usługodawcy wiadomości e-mail pola rezygnacji subskrypcji Newslettera lub przesyłając informację Usługodawcy o chęci rezygnacji za pośrednictwem Formularza Kontaktowego.
3. PRAWA I OBOWIĄZKI STRON
- Klient/ Użytkownik zobowiązany jest w szczególności do:
- korzystania z usług oferowanych przez Usługodawcę w sposób nie powodujący zakłóceń w funkcjonowaniu Serwisu, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
- korzystania z usług oferowanych przez Usługodawcę w sposób zgodny z przepisami prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, postanowieniami Regulaminu, a także z przyjętymi w danym zakresie zwyczajami,
- niepodejmowania działań mających na celu wejście w posiadanie informacji niejawnych, będących w posiadaniu Usługodawcy.
- Usługodawca może pozbawić Klienta prawa korzystania z Usług Serwisu w przypadku podania nieprawdziwych danych w Formularzu Rejestracji lub w przypadku stwierdzenia naruszenia obowiązków, o których mowa w cz. III ust. 1 Regulaminu. Klient, który został pozbawiony prawa do korzystania z usług Serwisu, nie może dokonać ponownej rejestracji bez uprzedniej zgody Usługodawcy.
- W związku z koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa i najwyższej jakości świadczonych Usług, Usługodawcy przysługuje prawo do zawieszenia działalności Serwisu na czas dokonywania aktualizacji oprogramowania lub na czas potrzebny do usunięcia awarii technicznej.
4. REJESTRACJA
- W celu uzyskania dostępu do Usługi, Klient zobowiązany jest wypełnić dane podane
w Formularzu Rejestracyjnym, tj. imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, NIP, zaakceptować Regulamin oraz wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych w zakresie niezbędnym do nawiązania, ukształtowania treści, zmiany, rozwiązania i prawidłowej realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną na rzecz Klienta.
- Umowa o świadczenie Usług w ramach bezpłatnego Okresu rozliczeniowego zostaje zawarta
z chwilą przesłania przez Klienta do Usługodawcy prawidłowo wypełnionego Formularza Rejestracji lub w sytuacji określonej w cz. V ust. 8 Regulaminu.
- Umowa o świadczenie Usługi w ramach płatnego Okresu rozliczeniowego zostaje zawarta z
chwilą otrzymania przez Usługodawcę Zamówienia złożonego przez Klienta za pośrednictwem https://oferta.alfasped.pl/znizka-na-pierwszy-transport-szczegoly.
- Rejestracja w Serwisie, jak również korzystanie z funkcjonalności Serwisu, są nieodpłatne.
- Klienci zobowiązani są do podania prawdziwych danych w trakcie rejestracji, natomiast
w przypadku zmiany do ich niezwłocznej aktualizacji. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki (w tym szkody majątkowe i niemajątkowe) wynikłe wskutek zaniechania powyższych obowiązków.
- Klient ma prawo wglądu do swoich danych osobowych oraz prawo do żądania ich poprawienia
i usunięcia.
-
5. OPŁATY
- W ramach Subskrypcji w każdym dniu roboczym w Okresie rozliczeniowym Usługodawca zobowiązuje się do przesłania Ogłoszeń na adres mailowy Klienta podany w Formularzu Rejestracji.
- W każdym Okresie rozliczeniowym, Usługodawca zobowiązuje się do przesłania na adres mailowy Klienta podany w Formularzu Rejestracji tabelę cen gwarantowanych realizacji Usługi Transportowej w następnym Okresie Rozliczeniowym wraz z waloryzacją cen opartą o rynkowe ceny paliwa.
- Opłata pobierana jest za Okres rozliczeniowy, z zastrzeżeniem pierwszego bezpłatnego Okresu rozliczeniowego rozpoczynającego się w dniu przesłania przez Klienta do Usługodawcy prawidłowo wypełnionego Formularza Rejestracji oraz w sytuacji określonej w
V ust. 8 Regulaminu .
- Klient zobowiązany jest do zapłaty Opłaty w terminie do 7 dnia płatnego Okresu rozliczeniowego świadczenia Usługi (następującego po upływie bezpłatnego Okresu rozliczeniowego), z zastrzeżeniem pierwszego bezpłatnego Okresu rozliczeniowego korzystania z Usługi lub w sytuacji określonej w V ust. 8 Regulaminu.
- Klient zobowiązany jest dokonać zapłaty Opłaty za pośrednictwem przelewu bankowego na rachunek bankowy Usługodawcy wskazany poniżej:
Właściciel rachunku: ALFA SPED Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowo-akcyjna z siedzibą w Krakowie, KRS: 0000442189, NIP: 6792834154
Numer rachunku bankowego:
77 1050 1445 1000 0023 2263 7857
- Umowa o świadczenie Usług w ramach bezpłatnego Okresu rozliczeniowego trwa od momentu zawarcia Umowy do momentu upływu Okresu rozliczeniowego.
- Umowa o świadczenie Usługi w ramach płatnego Okresu rozliczeniowego trwa od momentu zawarcia Umowy do momentu upływu Okresu rozliczeniowego, z zastrzeżeniem iż w przypadku braku płatności Opłaty Umowa o świadczenie Usług w ramach płatnego Okresu rozliczeniowego wygasa w dniu upływu 7 dnia Okresu rozliczeniowego na jaki umowa była zawarta.
- W przypadku rezerwacji przez Klienta co najmniej 4 Usług Transportowych w Okresie rozliczeniowym, Klient uzyskuje bezpłatny dostęp do Usługi w ramach następnego Okresu rozliczeniowego.
6. PROCEDURA ZLECENIA USŁUGI TRANSPORTOWEJ
- W celu zlecenia Usługi Transportowej oraz zawarcia Umowy o świadczenie Usługi Transportowej, Klient powinien dokonać zlecenia Usługi Transportowej poprzez przesłanie wiadomości mailowej na adres alfa@alfasepd.pl, zgodnie z procedurą wskazaną poniżej.
- W zleceniu Usługi Transportowej, Klient powinien w szczególności określić: miejsce, godzinę
i datę załadunku, miejsce i datę dostawy oraz ewentualne godziny rozładunku, nazwę i adres odbiorcy, miejsce przeznaczenia, oznaczenie przesyłki według rodzaju, ilości oraz sposobu opakowania, zabezpieczenia przesyłki jak również wartość rzeczy szczególnie cennych, z zastrzeżeniem iż całkowita wartość przesyłki nie może przekroczyć wysokości ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej Przewoźnika, o którym mowa w cz. VII ust. 1 Regulaminu.
- Po otrzymaniu zlecenia Usługi Transportowej, Usługodawca zobowiązany jest do przesłania na adres mailowy Klienta podany w Formularzu Rejestracji, wyceny Usługi Transportowej.
- Wycena Usługi Transportowej obejmuje wynagrodzenie Przewoźnika w wysokości stawki bazowej za każdy kilometr Usługi Transportowej, zgodnie z tabelą stawek gwarantowanych, przesłanej w ramach Subskrypcji przez Usługodawcę na adres mailowy Klienta podany
w Formularzu Rejestracji, opłaty Viatoll, opłaty autostradowe.
- Trasa Usługi Transportowej stanowi liczbę kilometrów długości trasy przebytej od miejsca dostępności środka transportu Przewoźnika do miejsca załadunku oraz długości trasy przebytej od miejsca załadunku do miejsca rozładunku.
- Stawka bazowa za kilometr uzależniona jest m.in. od rodzaju zlecenia, tj. jednostronne lub dwustronne, ilości miejsc załadunkowych lub rozładunkowych zgodnie z tabelą cen gwarantowanych przesłaną na adres mailowy Klienta wskazany w Formularzu Rejestracji.
- Umowa o świadczenie Usługi Transportowej między Klientem a Usługodawcą zostaje zawarta z chwilą wysłania przez Usługodawcę do Klienta potwierdzenia przyjęcia zlecenia Usługi Transportowej, wysłanej na wskazany przez Klienta adres e-mail.
- Klient ma prawo zrezygnować ze zlecenia Usługi Transportowej wyłącznie w ciągu 30 minut od przesłania do Usługodawcy wiadomości mailowej potwierdzającej akceptację wyceny Usługi Transportowej oraz dostępność środka transportu. Oświadczenie woli o rezygnacji ze zlecenia Usługi Transportowej powinno być złożone Usługodawcy drogą elektroniczną na adres alfa@alfasped.pl
- Usługa Transportowa odbywa się na zasadach indywidualnie ustalonych pomiędzy Klientem,
a Przewoźnikiem.
- W cenie Usługi Transportowej wliczony jest czas przeznaczony na załadunek lub rozładunek określony w zleceniu Usługi Transportowej, który nie może być dłuższy niż 1,5 godziny na każdą z tych czynności.
- W przypadku przekroczenia czasu przeznaczonego na załadunek lub rozładunek, o którym mowa w ust. 10 powyżej, Przewoźnikowi przysługuje prawo do naliczania opłaty postojowej w wysokości 60 zł netto za każdą następną godzinę postoju, liczoną od godziny, w której odpowiednio załadunek lub rozładunek powinien zostać zakończony.
- Klient zobowiązuje się do zapłata wynagrodzenia na rzecz Przewoźnika po wykonaniu Usługi Transportowej przez Przewoźnika, w terminie 30 dni od dnia doręczenia Klientowi dokumentów prawidłowo wystawionych przez Przewoźnika, tj. faktury VAT i kompletu dokumentów przewozowych zgodnie z cz. VIII Regulaminu, z zastrzeżeniem iż Przewoźnik uprawniony jest do dostarczenia dokumentów przewozowych na rzecz Klienta w terminie 14 dni od dnia realizacji Usługi Transportowej.
- W ramach realizacji Usługi Transportowej, Klient zobowiązuje się wobec Przewoźnika do:
- przygotowania przesyłki do przewozu oraz do wydania jej Przewoźnikowi bez ubytku
i uszkodzenia w stanie umożliwiającym jej prawidłowy przewóz, w opakowaniu określonym w obowiązujących przepisach prawa,
- wydania Przewoźnikowi prawidłowo wypełnionego listu przewozowego wraz z dokumentami wymaganymi w przepisach szczególnych, najpóźniej z chwilą dostarczenia przez Przewoźnika środka transportu na miejsce załadunku przesyłek,
- załadunku towaru w miejscu nadania oraz doprowadzenia do czystości i porządku środka transportowego Przewoźnika zanieczyszczonego w związku z czynnościami ładunkowymi,
- zapłaty Przewoźnikowi wynagrodzenia,
- zwrotu nakładów koniecznych oraz wydatków poniesionych przez Przewoźnika w celu prawidłowego wykonania przewozu, udokumentowanych odpowiednimi dokumentami.
- Czynności ładunkowe, w tym załadunek i rozmieszczenie przesyłki oraz rozładunek, o ile Umowa o świadczenie Usługi Transportowej nie stanowi inaczej, należą odpowiednio do obowiązków Klienta lub odbiorcy przesyłki.
- Jeżeli po przybyciu do miejsca rozładunku odbiorca przesyłki odmawia jej przyjęcia lub istnieją przeszkody w jej wydaniu, Przewoźnik może żądać instrukcji od Klienta. Klient zobowiązany jest przekazać niezwłoczne instrukcje, a jeśli tego nie uczyni, Przewoźnik jest uprawniony do wyładowania przesyłki na rachunek Klienta, składając ją w magazynie, składzie celnym lub powierzyć ją osobie trzeciej, odpowiadając w tym przypadku jedynie za rozsądny wybór tej osoby lub miejsca.
- Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za różnice wagowe i ilościowe stwierdzone u odbiorcy przesyłki:
- nieprzekraczające norm ubytków naturalnych,
- przy zgodnej liczbie sztuk i nienaruszonych opakowaniach wchodzących w skład przesyłki.
- Przewoźnik jest zwolniony od odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki powstałe od przyjęcia jej do przewozu aż do jej wydania oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki, jeżeli utrata, ubytek lub uszkodzenie przesyłki powstały co najmniej z jednej z następujących przyczyn:
- nadania pod nazwą niezgodną z rzeczywistością, nieścisłą lub niedostateczną rzeczy wyłączonych z przewozu lub przyjmowanych do przewozu na warunkach szczególnych albo niezachowania przez Klienta tych warunków,
- braku, niedostateczności lub wadliwości opakowania rzeczy, narażonych w tych warunkach na szkodę wskutek ich naturalnych właściwości,
- szczególnej podatności rzeczy na szkodę wskutek wad lub naturalnych właściwości,
- ładowania, rozmieszczenia lub wyładowywania rzeczy przez Klienta lub odbiorcę przesyłki,
- przewozu przesyłek, które zgodnie z przepisami lub umową powinny być dozorowane, jeżeli szkoda wynikła z przyczyn, którym miał zapobiec dozorca.
- Za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki Przewoźnik ponosi odpowiedzialność jedynie wtedy, gdy w zleceniu Usługi Transportowej Klient podał Przewoźnikowi właściwości przesyłki, w tym dodatkowy sposób jej zabezpieczenia, chyba że szkoda wynikła z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa Przewoźnika.
- Brak udostępnienia Przewoźnikowi przez Klienta dokumentacji niezbędnej do realizacji Usługi Transportowej, uprawnia Przewoźnika do odmowy wykonania Usługi Transportowej i żądania umówionego wynagrodzenia mimo braku realizacji Usługi Transportowej, w przypadku, gdy Przewoźnik gotów był ją wykonać.
- Przewoźnik ma obowiązek wykonać Usługę Transportową zgodnie z danymi zawartymi w liście przewozowym i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu nieścisłych lub niedostatecznych danych w nim zawartych. Przewoźnik nie ma obowiązku sprawdzać, czy list przewozowy oraz informację w nim zawarte są ścisłe i dostateczne.
- Przewoźnik może odstąpić od Umowy świadczenia Usługi Transportowej bez wyznaczania dodatkowych terminów przewozu w przypadku, gdy:
- po podstawieniu środka transportu w miejsce załadunku, Klient lub osoba przez niego upoważniona odmawia wydania przesyłki,
- Klient lub osoba przez niego upoważniona nie przygotowała przesyłki do wydania lub nie załadowała przesyłki we wskazanym w zleceniu Usługi Transportowej terminie, z uwzględnieniem czasu potrzebnego na załadunek,
- przygotowana do przewozu przesyłka w sposób istotny odbiega od opisu zawartego w zleceniu Usługi Transportowej w zakresie przedmiotu przesyłki, jej rozmiarów lub sposobu opakowania.
- W razie odstąpienia przez Przewoźnika od Umowy świadczenia Usługi Transportowej, w przypadkach określonych w ust. 21 powyżej, Klient zobowiązany jest do zapłaty Przewoźnikowi kary umownej w wysokości 100 % uzgodnionego wynagrodzenia netto.
- W przypadku odwołania przez Klienta zlecenia Usługi Transportowej po wysłaniu wiadomości mailowej przez Usługodawcę w zakresie potwierdzenia przyjęcia zlecenia Usługi Transportowej, Klient zobowiązany jest do zapłaty Przewoźnikowi kary umownej w wysokości 100 % uzgodnionego wynagrodzenia netto.
- Jeżeli stan zewnętrzny przesyłki lub jej opakowanie nie są odpowiednie, Przewoźnik może żądać, aby Klient złożył pisemne oświadczenie co do stanu przesyłki, a w wypadku rażących braków odmówić przewozu.
- Przewoźnik zobowiązuje się do podstawienia środka transportu pod załadunek dokładnie w terminie określonym w zleceniu Usługi Transportowej, przy czym w przypadku określenia także godziny podstawienia środka przewozowego podstawienie powinno nastąpić z dokładnością +/- 30 minut w stosunku do godziny określonej w zleceniu. W przypadku niepodstawienia zadeklarowanego środka transportu w dniu wskazanym w zleceniu Usługi Transportowej z przyczyn leżących po stronie Przewoźnika, Klient uprawniony do jest do obciążenia Przewoźnika karą umowną w wysokości 100 % ustalonego wynagrodzenia.
- W przypadku wystąpienia zdarzeń nagłych, którym Przewoźnik nie ma możliwości się przeciwstawić i które nie dają się z góry przewidzieć (siła wyższa), Przewoźnik będzie zwolniony z realizacji Usługi Transportowej, o czym niezwłocznie poinformuje Klienta.
- Przewoźnik odpowiada względem Klienta z tytułu nienależytego wykonania przewozu zgodnie
z obowiązującymi przepisami Kodeksu Cywilnego oraz ustawy Prawo przewozowe.
7. OŚWIADCZENIA PRZEWOŹNIKA
- Przewoźnik oświadcza, że jest przewoźnikiem drogowym uprawnionym do wykonywania działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego i posiada zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy oraz spełnia warunki wymagane do świadczenia usług stanowiących przedmiot Umowy o świadczenie Usługi Transportowej. Przewoźnik zobowiązuje się do przesłania Klientowi dokumentów, o których mowa w zdaniu poprzednim na adres mailowy Klienta podany w Formularzu Rejestracji, po zawarciu przez Klienta Umowy o świadczenie Usług.
- Przewoźnik oświadcza, że jest objęty ważnym ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej przewoźnika (OCP) o wartości 300.000 EUR – suma gwarancyjna na jedno i na wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia. Przewoźnik zobowiązuje się do przesłania Klientowi dokumentu polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej Przewoźnika oraz dokumentu polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej spedytora na adres mailowy Klienta podany w Formularzu Rejestracji, po zawarciu przez Klienta Umowy o świadczenie Usług.
- Przed zawarciem Umowy o świadczenie Usługi Transportowej, Klient zobowiązany jest do zapoznania się z treścią dokumentu polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej Przewoźnika oraz treścią dokumentu polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności spedytora.
- Przewoźnik oświadcza, że środki transportowe, które będą wykorzystywane do realizacji Usług Transportowych posiadają wszelkie wymagane prawem zezwolenia i dopuszczenia oraz znajdują się w stanie zdatnym do realizacji przedmiotu zlecenia Usługi Transportowej.
- Przewoźnik oświadcza, że posiada wiedzę o regulacjach prawnych dotyczących środków transportu i wymagań przy przewozie rzeczy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
8. WARUNKI USŁUGI TRANSPORTOWEJ
- Każda Usługa Transportowa wymaga właściwego udokumentowania przez Przewoźnika na podstawie dokumentów przewozowych wymaganych przez obowiązujące przepisy prawa.
- Przewoźnik zobowiązany jest do dostarczenia Klientowi lub osobie przez niego upoważnionej oryginałów dokumentów przewozowych wymaganych przez obowiązujące przepisy prawa.
- Przewoźnik zobowiązuje się do dostarczenia do siedziby Klienta dokumentów, o których mowa w ust. 2 powyżej, w terminie 14 dni od dnia wykonania Usługi Transportowej.
- Za dzień sprzedaży Usługi Transportowej Przewoźnik przyjmuje dzień dostarczenia przesyłki w umówionym miejscu i czasie określonym w zleceniu Usługi Transportowej. Wykonanie Usługi Transportowej stanowi podstawę dla Przewoźnika do wystawienia faktury VAT, względnie innego dokumentu, na podstawie którego następuje zapłata na rzecz Przewoźnika i do żądania od Klienta zapłaty.
9. REKLAMACJE USŁUGI TRANSPORTOWEJ
- Zastrzeżenia co do widocznych braków lub uszkodzenia towaru lub jego opakowania powinny być zaznaczone w liście przewozowym w chwili załadunku, o ile Przewoźnik uczestniczy w załadunku.
- Jeżeli Klient lub osoba przez niego upoważniona przyjął towar, nie sprawdziwszy wraz z Przewoźnikiem jego stanu albo nie zgłosił Przewoźnikowi zastrzeżeń wskazujących ogólnie rodzaj braku lub uszkodzenia:
- w przypadku widocznych braków lub uszkodzeń – najpóźniej w chwili dostawy,
- w przypadku braków lub uszkodzeń niewidocznych – w terminie 7 dni od dnia dostawy, nie wliczając niedzieli i dni świątecznych
przyjmuje się, jeśli nie ma dowodu przeciwnego, że Przewoźnik otrzymał towar w stanie opisanym w liście przewozowym.
- W przypadku zgłoszenia zastrzeżeń przez Klienta, o których mowa w ust. 2 pkt 1) powyżej, Przewoźnik sporządza protokół ustalenia stanu przesyłki, który powinien zawierać
w szczególności informacje dotyczące:
- pierwotnego stanu przesyłki i wartości przesyłki wynikającej z zapisów w dokumencie przewozowym,
- rodzaju naruszeń stanu przesyłki, pojemnika transportowego lub środka transportowego,
- rozmiar naruszenia, w tym ubytki ilości, masy lub objętości przesyłki,
- przypuszczalnego czasu i miejsca, w którym nastąpiło naruszenie stanu przesyłki,
- przypuszczalnych przyczyn naruszenia stanu przesyłki,
- innych okoliczności, w jakich nastąpiło naruszenie stanu przesyłki.
- Protokół, o którym mowa w ust.3 powyżej podpisują wszystkie osoby, które uczestniczyły
w ustalaniu stanu przesyłki.
- W przypadku zgłoszeń zastrzeżeń co do stanu przesyłki, o których mowa w ust. 2 pkt. 2) powyżej, Klient lub osoba przez niego upoważniona składa reklamację Przewoźnikowi w formie pisemnej, która powinna zawierać:
- datę sporządzenia reklamacji,
- imię i nazwisko (nazwę) i adres do doręczeń osoby składającej reklamację,
- przyczyny złożenia reklamacji wraz z uzasadnieniem,
- kwotę roszczenia (oddzielnie dla każdego dokumentu przewozowego),
- dokumenty potwierdzające przyczyny złożenia reklamacji,
- numer rachunku bankowego do wypłaty odszkodowania lub innej należności,
- podpis osoby upoważnionej do wniesienia reklamacji.
- Opóźnienie dostawy przesyłki może stanowić podstawę do odszkodowania tylko wówczas, gdy zastrzeżenie zostało skierowane na piśmie w terminie 21 dni od dnia postawienia towaru do dyspozycji Klienta lub osoby przez niego upoważnionej.
- Przedmiotem reklamacji nie może stanowić brak dostępności środków transportu Przewoźnika w danym regionie świadczenia Usług Transportowych.
- Rozpoczęcie procesu reklamacji nie powoduje wstrzymania płatności za wykonaną usługę.
- Reklamację można zgłosić:
- pisemnie na adres siedziby Przewoźnika,
- za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres alfa@alfasped.pl
- Reklamacja rozpatrywana jest niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 30 dni od daty doręczenia reklamacji Usługodawcy.
10. REKLAMACJE USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Użytkownik ma prawo zgłosić reklamację w związku z nieprawidłowym działaniem Serwisu.
- Reklamację można zgłosić:
- pisemnie - na adres siedziby Usługodawcy,
- za pośrednictwem wiadomości e-mail przesłanej na adres alfa@alfasped.pl
- Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Użytkownika, tj. minimum imię i nazwisko/ nazwę firmy i nr KRS/NIP oraz adres do korespondencji lub adres e-mail.
- Reklamacje rozpatrywane są niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni od daty doręczenia reklamacji Usługodawcy. Jeżeli reklamacja nie może być rozpoznana w terminie 14 dni, Usługodawca powiadomi w tym terminie Użytkownika o przyczynach opóźnienia
i przewidywanym terminie rozpatrzenia reklamacji.
- Składając reklamację poprzez wiadomość e-mail, Użytkownik wyraża zgodę na przesłanie odpowiedzi na reklamację w tej samej formie. Użytkownik może wyraźnie zastrzec w treści reklamacji wysyłanej pocztą e-mail, że oczekuje odpowiedzi w formie pisemnej, wówczas wskazuje właściwy adres do korespondencji.
- Do zachowania terminu odpowiedzi na reklamację wystarczające jest wysłanie wiadomości
e-mail na adres podany przez Użytkownika.
11. ZASADY ZARZĄDZANIA TREŚCIĄ W SERWISIE
- Współpraca z Usługodawcą lub korzystanie z Serwisu umożliwia Użytkownikowi nieodpłatne zapoznanie się z treścią zamieszczą w Serwisie w postaci m.in. materiałów tekstowych, materiałów multimedialnych, plików do pobrania tworzonych przez Usługodawcę lub firmy
z nim współpracujące.
- W każdym czasie treści opublikowane w Serwisie mogą ulec zmianie, w tym Usługodawca zastrzega możliwość do wprowadzania zmian w całości lub części informacji prezentowanych
w Serwisie, podmiany plików do pobrania oraz częściowego lub całkowitego wycofania publikowanych treści.
- Usługodawca może umieszczać linki do stron internetowych należących lub prowadzonych przez inne podmioty. Łącząc się z taką witryną Użytkownik zobowiązany jest zapoznać się z zasadami korzystania z tej witryny.
- Usługodawca nie odpowiada za poprawne działanie linków odwołujących się do innych stron internetowych.
12. PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
-
- Wszelkie prawa autorskie i inne prawa własności intelektualnej do wszystkich treści
i materiałów zawartych w Serwisie lub udostępnianych w związku ze świadczeniem Usług, w tym w szczególności logo i wszystkie projekty, tekst, grafika, zdjęcia, informacje, dane, oprogramowanie, pliki dźwiękowe, inne pliki oraz ich dobór i układ (zwane łącznie "Materiałami") stanowią własność Usługodawcy.
- Usługodawca nie wyraża zgody na:
- odsprzedaż Materiałów,
- rozpowszechnianie, publiczne udostępnianie lub publiczne wyświetlanie Materiałów,
- modyfikowanie Materiałów lub jakiejkolwiek ich części,
- jakiekolwiek wykorzystanie Materiałów w sposób inny niż zgodnie z ich przeznaczeniem.
13. POUFNOŚĆ
- Klient zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji, ekonomicznych, finansowych, handlowych, prawnych lub organizacyjnych otrzymanych lub uzyskanych od Usługodawcy w związku z realizacją działań objętych Umową o świadczenie Usług lub Umową
o świadczenie Usługi Transportowej, niezależnie od tego czy zostały one oznaczone jako poufne, zwanymi dalej „Informacjami Poufnymi”.
- Zobowiązanie do zachowania poufności obejmuje wszystkie informacje stanowiące tajemnice przedsiębiorstwa, w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, pozyskane przez Klienta niezależnie od sposobu ich pozyskania.
- Przez Informacje Poufne rozumie się w szczególności wysokość stawek za usługi świadczone przez Usługodawcę, wszelkie cenniki, treść ofert dotyczących różnych rodzajów usług świadczonych przez Usługodawcę, warunki współpracy i wysokość wynagrodzeń dla zewnętrznych firm i osób współpracujących z Usługodawcą i wspierających jego działalność.
- Informacje Poufne nie mogą być udostępniane, ujawniane w całości ani w części osobom trzecim, z wyłączeniem sytuacji w których były dostępne publicznie w momencie ich przekazania.
- Klient zobowiązuje się do wykonywania obowiązku, o którym mowa w ust. 1 powyżej w okresie obowiązywania Umowy o świadczenie Usług lub Umowy o świadczenie Usługi Transportowej.
14. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
- Usługodawca podejmuje wszelkie starania, aby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie Serwisu pod względem technicznym, formalnym i prawnym, w szczególności dokłada należytych starań aby uniemożliwić osobom trzecim dostęp do danych Użytkownika.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności:
- z tytułu szkód spowodowanych działaniami lub zaniechaniami Użytkownika, w szczególności za korzystanie przez niego z Serwisu w sposób niezgodny z obowiązującymi przepisami prawa lub Regulaminem,
- za zdarzenia (opóźnienia, błędy itd.) spowodowane działaniem Siły Wyższej,
- za poprawność i treść danych oraz informacji wprowadzonych przez Użytkownika do Serwisu, jak również za treść i poprawność danych oraz informacji wprowadzonych przez Użytkownika do Formularzy generowanych z wykorzystaniem Serwisu,
- za skutki wydarzeń niezależnych od Usługodawcy, tj. błędy oprogramowania, przerwy
w dostawie Internetu, przerwy w dostawie prądu itd.,
- za konsekwencje związane z utraceniem lub udostępnieniem osobom trzecim danych wprowadzonych przez Użytkownika do Formularzy udostępnionych w Serwisie.
15. DANE OSOBOWE I COOKIES
- Zasady przetwarzania danych osobowych i wykorzystywania plików cookies zostały opisane
w polityce prywatności dostępnej pod adresem https://oferta.alfasped.pl/polityka-prywatnosci.
- Klient przed złożeniem Konta za pośrednictwem strony internatowej Serwisu ma obowiązek zaznajomienia się z zasadami przetwarzania danych osobowych stosowanymi przez Usługodawcę, a w szczególności z wynikającymi z nich uprawnieniami Klienta. Oświadczenie
o zaznajomieniu z zasadami przetwarzania danych osobowych jest wymagane do skutecznego skorzystania z Usługi.
- Użytkownik nie jest uprawniony do podawania danych osobowych podmiotów trzecich.
16. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego,
w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu w przypadku, gdy konieczność wprowadzenia zmian wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa lub w celu ulepszenia jakości świadczonych usług. Klienci zostaną poinformowani o zmianach w Regulaminie poprzez przesłanie wiadomości mailowej na adres mailowy wskazany w Formularzu Rejestracji. Wszelkie zmiany do Regulaminu stają się skuteczne w chwili ich zamieszczenia na stronie internetowej https://oferta.alfasped.pl/znizka-na-pierwszy-transport-regulamin oraz w chwili przesłania informacji o zmianie Regulaminu za pośrednictwem wiadomości, na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej.
- Do Umów zawartych przed zmianą Regulaminu, zastosowanie mają postanowienia Regulaminu obowiązujące w dacie zawarcia przez Klienta Umowy z Usługodawcą.
- Jeżeli którekolwiek z postanowień Regulaminu zostałoby uznane za nieważne, niezgodne
z przepisami prawa lub niewykonalne, zostanie ono wyłączone z postanowień Regulaminu, co nie wpływa na ważność i obowiązywanie postanowień Regulaminu w pozostałej części.
- W przypadku ewentualnego sporu wynikłego na tle stosowania Regulaminu, Usługodawca oraz Klient zobowiązują się do podjęcia w pierwszej kolejności działań mających na celu polubowne rozwiązanie sporu.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem jego opublikowania.