Regulamin świadczenia usług

Regulamin określa warunki i zasady dokonywania zleceń na Usługi Transportowe, w tym prawa
i obowiązki Usługodawcy/ Przewoźnika, tj. ALFA SPED Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowo-akcyjna z siedzibą w Krakowie (30-347) ul. Kapelanka 13B, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000442189, NIP: 6792834154, REGON: 120001038 oraz prawa i obowiązki Klienta w związku z zawarciem Umowy o Świadczenie Usługi Transportowej.

Regulamin stanowi jednocześnie, w zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną, regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

 

1. DEFINICJE

Na potrzeby Regulaminu, poniżej wskazane pojęcia mają następujące znaczenie:

  1. Formularz Kontaktowy – formularz dostępny w Serwisie umożliwiający przesłanie zapytania do Usługodawcy,
  2. Formularz Rejestracji – interaktywny formularz dostępny w Serwisie przy użyciu którego Klient po prawidłowym wypełnieniu danych zawartych w formularzu uzyskuje dostęp do Usługi,
  3. Klient - przedsiębiorca w rozumieniu art. 431Kodeksu cywilnego, tj. osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, zawierający z Usługodawcą Umowę świadczenia Usług,
  4. Newsletter – usługa elektroniczna w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, polegająca na okresowym przesyłaniu wiadomości w formacie html pocztą elektroniczną zawierających m.in. informacje handlowe jak również inne informacje związane z działalnością Usługodawcy,
  5. Ogłoszenie – informacje dostarczane w ramach Usługi przez Usługodawcę na rzecz Klienta, zawierające termin transportu, środek transportu, trasę przejazdu, datę ważności Ogłoszenia, informację na temat dodatkowych opłat i kosztów takich jak np. opłaty autostradowe,
  6. Okres rozliczeniowy – przedział czasowy, za który dokonywane są rozliczenia Usługi, wynoszący 30 dni,
  7. Opłata – stała opłata w wysokości 50 zł +VAT uiszczana przez Klienta na rzecz Usługodawcy
    z tytułu korzystania z Usługi w Okresie rozliczeniowym rozpoczynającym się od momentu zakończenia bezpłatnego Okresu rozliczeniowego,
  8. Przewoźnik – podmiot oferujący specjalne Usługi Transportowe,
  9. Regulamin – niniejszy Regulamin,
  10. Rejestracja - na Rejestrację składają się w szczególności wypełnienie formularza rejestracyjnego dostępnego w ramach Serwisu, weryfikacja danych podanych przez Klienta za pomocą Formularza Rejestracji, zapoznanie się z niniejszym Regulaminem oraz wyrażenie zgody na gromadzenie i przetwarzanie danych osobowych Klienta w zakresie określonym w niniejszym Regulaminie w Polityce Prywatności,
  11. Serwis - strona internetowa Usługodawcy, która znajduje się pod adresem https://oferta.alfasped.pl/znizka-na-pierwszy-transport wraz ze wszystkimi podstronami, za pośrednictwem której Usługodawca świadczy Usługi na rzecz Klienta,
  12. Subskrypcja – usługa świadczona przez Usługodawcę na rzecz Klienta polegająca na sprzedaży dostępu do Usługi w Okresie rozliczeniowym,
  13. Treści– wszelkiego rodzaju utwory zgodnie z definicją określoną w Ustawie z dnia 4 lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83 z późniejszymi zmianami) np. informacje tekstowe, graficzne, multimedialne itp.,
  14. Umowa o świadczenie Usług – umowa zawierana pomiędzy Usługodawcą, a Klientem, na podstawie której Usługodawca zobowiązany jest do świadczenia Usług na rzecz Klienta,
  15. Umowa o świadczenie Usług Transportowych – umowa zawierana pomiędzy Klientem, a Przewoźnikiem, na podstawie której Przewoźnik zobowiązany jest do świadczenie Usług Transportowych na rzecz Klienta,
  16. Usługa – usługa świadczona przez Usługodawcę na rzecz Klienta polegająca na dostarczeniu za pomocą środków komunikacji elektronicznej informacji o dostępnych usługach transportowych świadczonych przez profesjonalnych Przewoźników,
  17. Usługa Transportowa – usługa świadczona przez Przewoźnika na rzecz Klienta,
  18. Usługodawca/ Przewoźnik – ALFA SPED Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowo-akcyjna z siedzibą w Krakowie (30-347) ul. Kapelanka 13B, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000442189, NIP: 6792834154, REGON: 120001038,
  19. Użytkownik – każda osoba korzystająca z serwisu internetowego oraz innych powiązanych
    z nim witryn, komunikacji oraz usług,
  20. Zamówienie - oświadczenie woli zawarcia przez Klienta z Usługodawcą Umowy o świadczenie Usług w ramach płatnego Okresu rozliczeniowego składane za pośrednictwem https://oferta.alfasped.pl/znizka-na-pierwszy-transport-szczegoly

 

2. POSTANOWIENIA OGÓLNE 
  1. Regulamin jest dostępny dla Klientów w każdym czasie bezpłatnie na stronie internetowej pod adresem https://oferta.alfasped.pl/znizka-na-pierwszy-transport-regulamin, w formie, która umożliwia jego pobieranie, utrwalenie i wydrukowanie za pośrednictwem strony internetowej https://oferta.alfasped.pl/znizka-na-pierwszy-transport-regulamin.
  2. Akceptacja postanowień Regulaminu oraz polityki prywatności jest dobrowolna, jednakże dokonanie akceptacji jest konieczne do zawarcia Umowy świadczenia usług, o której mowa
    w Regulaminie.
  3. Usługodawca, za pośrednictwem Serwisu z wykorzystaniem jego funkcjonalności świadczy zgodnie z Regulaminem, następujące tzw. usługi świadczone drogą elektroniczną, w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną:
    1. umożliwienie Klientom korzystania z Usługi,
    2. umożliwienie Klientom przesłanie zapytania do Usługodawcy poprzez Formularz Kontaktowy,
    3. umożliwienie Klientom otrzymywania Newslettera.
  4. Do skorzystania z Serwisu niezbędne jest:
    1. aktywne łącze internetowe,
    2. włączona obsługa plików cookies,
    3. aktywne konto email.
  5. W celu skontaktowania się ze Usługodawcą, Klient może skorzystać ze specjalnego Formularza Kontaktowego dostępnego na stronie https://oferta.alfasped.pl/kontaktlub zadzwonić na numer telefonu podany na stronie.
  6. Klient ma możliwość skorzystania z usługi elektronicznej Newsletter, która zostaje rozpoczęta po uprzednim wskazaniu adresu e-mail do wysyłki Newslettera i akceptacji Regulaminu. Usługa Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient uprawniony jest do rezygnacji z usługi Newslettera w każdym czasie, poprzez oznaczenie w otrzymanej od Usługodawcy wiadomości e-mail pola rezygnacji subskrypcji Newslettera lub przesyłając informację Usługodawcy o chęci rezygnacji za pośrednictwem Formularza Kontaktowego.

 

3. PRAWA I OBOWIĄZKI STRON
  1. Klient/ Użytkownik zobowiązany jest w szczególności do:
    1. korzystania z usług oferowanych przez Usługodawcę w sposób nie powodujący zakłóceń w funkcjonowaniu Serwisu, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
    2. korzystania z usług oferowanych przez Usługodawcę w sposób zgodny z przepisami prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, postanowieniami Regulaminu, a także z przyjętymi w danym zakresie zwyczajami,
    3. niepodejmowania działań mających na celu wejście w posiadanie informacji niejawnych, będących w posiadaniu Usługodawcy.
  2. Usługodawca może pozbawić Klienta prawa korzystania z Usług Serwisu w przypadku podania nieprawdziwych danych w Formularzu Rejestracji lub w przypadku stwierdzenia naruszenia obowiązków, o których mowa w cz. III ust. 1 Regulaminu. Klient, który został pozbawiony prawa do korzystania z usług Serwisu, nie może dokonać ponownej rejestracji bez uprzedniej zgody Usługodawcy.
  3. W związku z koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa i najwyższej jakości świadczonych Usług, Usługodawcy przysługuje prawo do zawieszenia działalności Serwisu na czas dokonywania aktualizacji oprogramowania lub na czas potrzebny do usunięcia awarii technicznej.

 

4. REJESTRACJA

  1. W celu uzyskania dostępu do Usługi, Klient zobowiązany jest wypełnić dane podane
    w Formularzu Rejestracyjnym, tj. imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, NIP, zaakceptować Regulamin oraz wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych w zakresie niezbędnym do nawiązania, ukształtowania treści, zmiany, rozwiązania i prawidłowej realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną na rzecz Klienta. 
  2. Umowa o świadczenie Usług w ramach bezpłatnego Okresu rozliczeniowego zostaje zawarta
    z chwilą przesłania przez Klienta do Usługodawcy prawidłowo wypełnionego Formularza Rejestracji lub w sytuacji określonej w cz. V ust. 8 Regulaminu.
  3. Umowa o świadczenie Usługi w ramach płatnego Okresu rozliczeniowego zostaje zawarta z
    chwilą otrzymania przez Usługodawcę Zamówienia złożonego przez Klienta za pośrednictwem https://oferta.alfasped.pl/znizka-na-pierwszy-transport-szczegoly.
  4. Rejestracja w Serwisie, jak również korzystanie z funkcjonalności Serwisu, są nieodpłatne.
  5. Klienci zobowiązani są do podania prawdziwych danych w trakcie rejestracji, natomiast
    w przypadku zmiany do ich niezwłocznej aktualizacji. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki (w tym szkody majątkowe i niemajątkowe) wynikłe wskutek zaniechania powyższych obowiązków.
  6. Klient ma prawo wglądu do swoich danych osobowych oraz prawo do żądania ich poprawienia
    i usunięcia.
    1.  
5. OPŁATY 
  1. W ramach Subskrypcji w każdym dniu roboczym w Okresie rozliczeniowym Usługodawca zobowiązuje się do przesłania Ogłoszeń na adres mailowy Klienta podany w Formularzu Rejestracji.
  2. W każdym Okresie rozliczeniowym, Usługodawca zobowiązuje się do przesłania na adres mailowy Klienta podany w Formularzu Rejestracji tabelę cen gwarantowanych realizacji Usługi Transportowej w następnym Okresie Rozliczeniowym wraz z waloryzacją cen opartą o rynkowe ceny paliwa.
  3. Opłata pobierana jest za Okres rozliczeniowy, z zastrzeżeniem pierwszego bezpłatnego Okresu rozliczeniowego rozpoczynającego się w dniu przesłania przez Klienta do Usługodawcy prawidłowo wypełnionego Formularza Rejestracji oraz w sytuacji określonej w
    V ust. 8 Regulaminu .
  4. Klient zobowiązany jest do zapłaty Opłaty w terminie do 7 dnia płatnego Okresu rozliczeniowego świadczenia Usługi (następującego po upływie bezpłatnego Okresu rozliczeniowego), z zastrzeżeniem pierwszego bezpłatnego Okresu rozliczeniowego korzystania z Usługi lub w sytuacji określonej w V ust. 8 Regulaminu.
  5. Klient zobowiązany jest dokonać zapłaty Opłaty za pośrednictwem przelewu bankowego na rachunek bankowy Usługodawcy wskazany poniżej:
    Właściciel rachunku: ALFA SPED Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowo-akcyjna z siedzibą w Krakowie, KRS: 0000442189, NIP: 6792834154

    Numer rachunku bankowego:

77 1050 1445 1000 0023 2263 7857

  1. Umowa o świadczenie Usług w ramach bezpłatnego Okresu rozliczeniowego trwa od momentu zawarcia Umowy do momentu upływu Okresu rozliczeniowego.
  2. Umowa o świadczenie Usługi w ramach płatnego Okresu rozliczeniowego trwa od momentu zawarcia Umowy do momentu upływu Okresu rozliczeniowego, z zastrzeżeniem iż w przypadku braku płatności Opłaty Umowa o świadczenie Usług w ramach płatnego Okresu rozliczeniowego wygasa w dniu upływu 7 dnia Okresu rozliczeniowego na jaki umowa była zawarta.
  3. W przypadku rezerwacji przez Klienta co najmniej 4 Usług Transportowych w Okresie rozliczeniowym, Klient uzyskuje bezpłatny dostęp do Usługi w ramach następnego Okresu rozliczeniowego.

6. PROCEDURA ZLECENIA USŁUGI TRANSPORTOWEJ 

  1. W celu zlecenia Usługi Transportowej oraz zawarcia Umowy o świadczenie Usługi Transportowej, Klient powinien dokonać zlecenia Usługi Transportowej poprzez przesłanie wiadomości mailowej na adres alfa@alfasepd.pl, zgodnie z procedurą wskazaną poniżej.
  2. W zleceniu Usługi Transportowej, Klient powinien w szczególności określić: miejsce, godzinę
    i datę załadunku, miejsce i datę dostawy oraz ewentualne godziny rozładunku, nazwę i adres odbiorcy, miejsce przeznaczenia, oznaczenie przesyłki według rodzaju, ilości oraz sposobu opakowania, zabezpieczenia przesyłki jak również wartość rzeczy szczególnie cennych, z zastrzeżeniem iż całkowita wartość przesyłki nie może przekroczyć wysokości ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej Przewoźnika, o którym mowa w cz. VII ust. 1 Regulaminu.
  3. Po otrzymaniu zlecenia Usługi Transportowej, Usługodawca zobowiązany jest do przesłania na adres mailowy Klienta podany w Formularzu Rejestracji, wyceny Usługi Transportowej.
  4. Wycena Usługi Transportowej obejmuje wynagrodzenie Przewoźnika w wysokości stawki bazowej za każdy kilometr Usługi Transportowej, zgodnie z tabelą stawek gwarantowanych, przesłanej w ramach Subskrypcji przez Usługodawcę na adres mailowy Klienta podany
    w Formularzu Rejestracji, opłaty Viatoll, opłaty autostradowe.
  5. Trasa Usługi Transportowej stanowi liczbę kilometrów długości trasy przebytej od miejsca dostępności środka transportu Przewoźnika do miejsca załadunku oraz długości trasy przebytej od miejsca załadunku do miejsca rozładunku.
  6. Stawka bazowa za kilometr uzależniona jest m.in. od rodzaju zlecenia, tj. jednostronne lub dwustronne, ilości miejsc załadunkowych lub rozładunkowych zgodnie z tabelą cen gwarantowanych przesłaną na adres mailowy Klienta wskazany w Formularzu Rejestracji.
  7. Umowa o świadczenie Usługi Transportowej między Klientem a Usługodawcą zostaje zawarta z chwilą wysłania przez Usługodawcę do Klienta potwierdzenia przyjęcia zlecenia Usługi Transportowej, wysłanej na wskazany przez Klienta adres e-mail.
  8. Klient ma prawo zrezygnować ze zlecenia Usługi Transportowej wyłącznie w ciągu 30 minut od przesłania do Usługodawcy wiadomości mailowej potwierdzającej akceptację wyceny Usługi Transportowej oraz dostępność środka transportu. Oświadczenie woli o rezygnacji ze zlecenia Usługi Transportowej powinno być złożone Usługodawcy drogą elektroniczną na adres alfa@alfasped.pl
  9. Usługa Transportowa odbywa się na zasadach indywidualnie ustalonych pomiędzy Klientem,
    a Przewoźnikiem.
  10. W cenie Usługi Transportowej wliczony jest czas przeznaczony na załadunek lub rozładunek określony w zleceniu Usługi Transportowej, który nie może być dłuższy niż 1,5 godziny na każdą z tych czynności.
  11. W przypadku przekroczenia czasu przeznaczonego na załadunek lub rozładunek, o którym mowa w ust. 10 powyżej, Przewoźnikowi przysługuje prawo do naliczania opłaty postojowej w wysokości 60 zł netto za każdą następną godzinę postoju, liczoną od godziny, w której odpowiednio załadunek lub rozładunek powinien zostać zakończony.
  12. Klient zobowiązuje się do zapłata wynagrodzenia na rzecz Przewoźnika po wykonaniu Usługi Transportowej przez Przewoźnika, w terminie 30 dni od dnia doręczenia Klientowi dokumentów prawidłowo wystawionych przez Przewoźnika, tj. faktury VAT i kompletu dokumentów przewozowych zgodnie z cz. VIII Regulaminu, z zastrzeżeniem iż Przewoźnik uprawniony jest do dostarczenia dokumentów przewozowych na rzecz Klienta w terminie 14 dni od dnia realizacji Usługi Transportowej.
  13. W ramach realizacji Usługi Transportowej, Klient zobowiązuje się wobec Przewoźnika do:
  • przygotowania przesyłki do przewozu oraz do wydania jej Przewoźnikowi bez ubytku
    i uszkodzenia w stanie umożliwiającym jej prawidłowy przewóz, w opakowaniu określonym w obowiązujących przepisach prawa,
  • wydania Przewoźnikowi prawidłowo wypełnionego listu przewozowego wraz z dokumentami wymaganymi w przepisach szczególnych, najpóźniej z chwilą dostarczenia przez Przewoźnika środka transportu na miejsce załadunku przesyłek,
  • załadunku towaru w miejscu nadania oraz doprowadzenia do czystości i porządku środka transportowego Przewoźnika zanieczyszczonego w związku z czynnościami ładunkowymi,
  • zapłaty Przewoźnikowi wynagrodzenia,
  • zwrotu nakładów koniecznych oraz wydatków poniesionych przez Przewoźnika w celu prawidłowego wykonania przewozu, udokumentowanych odpowiednimi dokumentami.
  1. Czynności ładunkowe, w tym załadunek i rozmieszczenie przesyłki oraz rozładunek, o ile Umowa o świadczenie Usługi Transportowej nie stanowi inaczej, należą odpowiednio do obowiązków Klienta lub odbiorcy przesyłki.
  2. Jeżeli po przybyciu do miejsca rozładunku odbiorca przesyłki odmawia jej przyjęcia lub istnieją przeszkody w jej wydaniu, Przewoźnik może żądać instrukcji od Klienta. Klient zobowiązany jest przekazać niezwłoczne instrukcje, a jeśli tego nie uczyni, Przewoźnik jest uprawniony do wyładowania przesyłki na rachunek Klienta, składając ją w magazynie, składzie celnym lub powierzyć ją osobie trzeciej, odpowiadając w tym przypadku jedynie za rozsądny wybór tej osoby lub miejsca.

  3. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za różnice wagowe i ilościowe stwierdzone u odbiorcy przesyłki:
  • nieprzekraczające norm ubytków naturalnych,
  • przy zgodnej liczbie sztuk i nienaruszonych opakowaniach wchodzących w skład przesyłki.
  1. Przewoźnik jest zwolniony od odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki powstałe od przyjęcia jej do przewozu aż do jej wydania oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki, jeżeli utrata, ubytek lub uszkodzenie przesyłki powstały co najmniej z jednej z następujących przyczyn:
  • nadania pod nazwą niezgodną z rzeczywistością, nieścisłą lub niedostateczną rzeczy wyłączonych z przewozu lub przyjmowanych do przewozu na warunkach szczególnych albo niezachowania przez Klienta tych warunków,
  • braku, niedostateczności lub wadliwości opakowania rzeczy, narażonych w tych warunkach na szkodę wskutek ich naturalnych właściwości,
  • szczególnej podatności rzeczy na szkodę wskutek wad lub naturalnych właściwości,
  • ładowania, rozmieszczenia lub wyładowywania rzeczy przez Klienta lub odbiorcę przesyłki,
  • przewozu przesyłek, które zgodnie z przepisami lub umową powinny być dozorowane, jeżeli szkoda wynikła z przyczyn, którym miał zapobiec dozorca.
  1. Za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki Przewoźnik ponosi odpowiedzialność jedynie wtedy, gdy w zleceniu Usługi Transportowej Klient podał Przewoźnikowi właściwości przesyłki, w tym dodatkowy sposób jej zabezpieczenia, chyba że szkoda wynikła z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa Przewoźnika.
  2. Brak udostępnienia Przewoźnikowi przez Klienta dokumentacji niezbędnej do realizacji Usługi Transportowej, uprawnia Przewoźnika do odmowy wykonania Usługi Transportowej i żądania umówionego wynagrodzenia mimo braku realizacji Usługi Transportowej, w przypadku, gdy Przewoźnik gotów był ją wykonać.
  3. Przewoźnik ma obowiązek wykonać Usługę Transportową zgodnie z danymi zawartymi w liście przewozowym i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu nieścisłych lub niedostatecznych danych w nim zawartych. Przewoźnik nie ma obowiązku sprawdzać, czy list przewozowy oraz informację w nim zawarte są ścisłe i dostateczne.
  4. Przewoźnik może odstąpić od Umowy świadczenia Usługi Transportowej bez wyznaczania dodatkowych terminów przewozu w przypadku, gdy:
  • po podstawieniu środka transportu w miejsce załadunku, Klient lub osoba przez niego upoważniona odmawia wydania przesyłki,
  • Klient lub osoba przez niego upoważniona nie przygotowała przesyłki do wydania lub nie załadowała przesyłki we wskazanym w zleceniu Usługi Transportowej terminie, z uwzględnieniem czasu potrzebnego na załadunek,
  • przygotowana do przewozu przesyłka w sposób istotny odbiega od opisu zawartego w zleceniu Usługi Transportowej w zakresie przedmiotu przesyłki, jej rozmiarów lub sposobu opakowania.
  1. W razie odstąpienia przez Przewoźnika od Umowy świadczenia Usługi Transportowej, w przypadkach określonych w ust. 21 powyżej, Klient zobowiązany jest do zapłaty Przewoźnikowi kary umownej w wysokości 100 % uzgodnionego wynagrodzenia netto.
  2. W przypadku odwołania przez Klienta zlecenia Usługi Transportowej po wysłaniu wiadomości mailowej przez Usługodawcę w zakresie potwierdzenia przyjęcia zlecenia Usługi Transportowej, Klient zobowiązany jest do zapłaty Przewoźnikowi kary umownej w wysokości 100 % uzgodnionego wynagrodzenia netto.
  3. Jeżeli stan zewnętrzny przesyłki lub jej opakowanie nie są odpowiednie, Przewoźnik może żądać, aby Klient złożył pisemne oświadczenie co do stanu przesyłki, a w wypadku rażących braków odmówić przewozu.
  4. Przewoźnik zobowiązuje się do podstawienia środka transportu pod załadunek dokładnie w terminie określonym w zleceniu Usługi Transportowej, przy czym w przypadku określenia także godziny podstawienia środka przewozowego podstawienie powinno nastąpić z dokładnością +/- 30 minut w stosunku do godziny określonej w zleceniu. W przypadku niepodstawienia zadeklarowanego środka transportu w dniu wskazanym w zleceniu Usługi Transportowej z przyczyn leżących po stronie Przewoźnika, Klient uprawniony do jest do obciążenia Przewoźnika karą umowną w wysokości 100 % ustalonego wynagrodzenia.
  5. W przypadku wystąpienia zdarzeń nagłych, którym Przewoźnik nie ma możliwości się przeciwstawić i które nie dają się z góry przewidzieć (siła wyższa), Przewoźnik będzie zwolniony z realizacji Usługi Transportowej, o czym niezwłocznie poinformuje Klienta.
  6. Przewoźnik odpowiada względem Klienta z tytułu nienależytego wykonania przewozu zgodnie
    z obowiązującymi przepisami Kodeksu Cywilnego oraz ustawy Prawo przewozowe.

7. OŚWIADCZENIA PRZEWOŹNIKA
  1. Przewoźnik oświadcza, że jest przewoźnikiem drogowym uprawnionym do wykonywania działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego i posiada zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy oraz spełnia warunki wymagane do świadczenia usług stanowiących przedmiot Umowy o świadczenie Usługi Transportowej. Przewoźnik zobowiązuje się do przesłania Klientowi dokumentów, o których mowa w zdaniu poprzednim na adres mailowy Klienta podany w Formularzu Rejestracji, po zawarciu przez Klienta Umowy o świadczenie Usług.
  2. Przewoźnik oświadcza, że jest objęty ważnym ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej przewoźnika (OCP) o wartości 300.000 EUR – suma gwarancyjna na jedno i na wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia. Przewoźnik zobowiązuje się do przesłania Klientowi dokumentu polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej Przewoźnika oraz dokumentu polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej spedytora na adres mailowy Klienta podany w Formularzu Rejestracji, po zawarciu przez Klienta Umowy o świadczenie Usług.
  3. Przed zawarciem Umowy o świadczenie Usługi Transportowej, Klient zobowiązany jest do zapoznania się z treścią dokumentu polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej Przewoźnika oraz treścią dokumentu polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności spedytora.
  4. Przewoźnik oświadcza, że środki transportowe, które będą wykorzystywane do realizacji Usług Transportowych posiadają wszelkie wymagane prawem zezwolenia i dopuszczenia oraz znajdują się w stanie zdatnym do realizacji przedmiotu zlecenia Usługi Transportowej.
  5. Przewoźnik oświadcza, że posiada wiedzę o regulacjach prawnych dotyczących środków transportu i wymagań przy przewozie rzeczy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

 

8. WARUNKI USŁUGI TRANSPORTOWEJ 
  1. Każda Usługa Transportowa wymaga właściwego udokumentowania przez Przewoźnika na podstawie dokumentów przewozowych wymaganych przez obowiązujące przepisy prawa.
  2. Przewoźnik zobowiązany jest do dostarczenia Klientowi lub osobie przez niego upoważnionej oryginałów dokumentów przewozowych wymaganych przez obowiązujące przepisy prawa.
  3. Przewoźnik zobowiązuje się do dostarczenia do siedziby Klienta dokumentów, o których mowa w ust. 2 powyżej, w terminie 14 dni od dnia wykonania Usługi Transportowej.
  4. Za dzień sprzedaży Usługi Transportowej Przewoźnik przyjmuje dzień dostarczenia przesyłki w umówionym miejscu i czasie określonym w zleceniu Usługi Transportowej. Wykonanie Usługi Transportowej stanowi podstawę dla Przewoźnika do wystawienia faktury VAT, względnie innego dokumentu, na podstawie którego następuje zapłata na rzecz Przewoźnika i do żądania od Klienta zapłaty.

 

9. REKLAMACJE USŁUGI TRANSPORTOWEJ
  1. Zastrzeżenia co do widocznych braków lub uszkodzenia towaru lub jego opakowania powinny być zaznaczone w liście przewozowym w chwili załadunku, o ile Przewoźnik uczestniczy w załadunku.
  2. Jeżeli Klient lub osoba przez niego upoważniona przyjął towar, nie sprawdziwszy wraz z Przewoźnikiem jego stanu albo nie zgłosił Przewoźnikowi zastrzeżeń wskazujących ogólnie rodzaj braku lub uszkodzenia:
  • w przypadku widocznych braków lub uszkodzeń – najpóźniej w chwili dostawy,
  • w przypadku braków lub uszkodzeń niewidocznych – w terminie 7 dni od dnia dostawy, nie wliczając niedzieli i dni świątecznych

przyjmuje się, jeśli nie ma dowodu przeciwnego, że Przewoźnik otrzymał towar w stanie opisanym w liście przewozowym.

  1. W przypadku zgłoszenia zastrzeżeń przez Klienta, o których mowa w ust. 2 pkt 1) powyżej, Przewoźnik sporządza protokół ustalenia stanu przesyłki, który powinien zawierać
    w szczególności informacje dotyczące:
  • pierwotnego stanu przesyłki i wartości przesyłki wynikającej z zapisów w dokumencie przewozowym,
  • rodzaju naruszeń stanu przesyłki, pojemnika transportowego lub środka transportowego,
  • rozmiar naruszenia, w tym ubytki ilości, masy lub objętości przesyłki,
  • przypuszczalnego czasu i miejsca, w którym nastąpiło naruszenie stanu przesyłki,
  • przypuszczalnych przyczyn naruszenia stanu przesyłki,
  • innych okoliczności, w jakich nastąpiło naruszenie stanu przesyłki.
  1. Protokół, o którym mowa w ust.3 powyżej podpisują wszystkie osoby, które uczestniczyły
    w ustalaniu stanu przesyłki.
  2. W przypadku zgłoszeń zastrzeżeń co do stanu przesyłki, o których mowa w ust. 2 pkt. 2) powyżej, Klient lub osoba przez niego upoważniona składa reklamację Przewoźnikowi w formie pisemnej, która powinna zawierać:
  • datę sporządzenia reklamacji,
  • imię i nazwisko (nazwę) i adres do doręczeń osoby składającej reklamację,
  • przyczyny złożenia reklamacji wraz z uzasadnieniem,
  • kwotę roszczenia (oddzielnie dla każdego dokumentu przewozowego),
  • dokumenty potwierdzające przyczyny złożenia reklamacji,
  • numer rachunku bankowego do wypłaty odszkodowania lub innej należności,  
  • podpis osoby upoważnionej do wniesienia reklamacji.
  1. Opóźnienie dostawy przesyłki może stanowić podstawę do odszkodowania tylko wówczas, gdy zastrzeżenie zostało skierowane na piśmie w terminie 21 dni od dnia postawienia towaru do dyspozycji Klienta lub osoby przez niego upoważnionej.
  2. Przedmiotem reklamacji nie może stanowić brak dostępności środków transportu Przewoźnika w danym regionie świadczenia Usług Transportowych.
  3. Rozpoczęcie procesu reklamacji nie powoduje wstrzymania płatności za wykonaną usługę.
  4. Reklamację można zgłosić:
  • pisemnie na adres siedziby Przewoźnika,
  • za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres alfa@alfasped.pl
  1. Reklamacja rozpatrywana jest niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 30 dni od daty doręczenia reklamacji Usługodawcy.

 

10. REKLAMACJE USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ 

  1. Użytkownik ma prawo zgłosić reklamację w związku z nieprawidłowym działaniem Serwisu.
  2. Reklamację można zgłosić:
    • pisemnie - na adres siedziby Usługodawcy,
    • za pośrednictwem wiadomości e-mail przesłanej na adres alfa@alfasped.pl
  3. Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Użytkownika, tj. minimum imię i nazwisko/ nazwę firmy i nr KRS/NIP oraz adres do korespondencji lub adres e-mail.
  4. Reklamacje rozpatrywane są niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni od daty doręczenia reklamacji Usługodawcy. Jeżeli reklamacja nie może być rozpoznana w terminie 14 dni, Usługodawca powiadomi w tym terminie Użytkownika o przyczynach opóźnienia
    i przewidywanym terminie rozpatrzenia reklamacji.
  5. Składając reklamację poprzez wiadomość e-mail, Użytkownik wyraża zgodę na przesłanie odpowiedzi na reklamację w tej samej formie. Użytkownik może wyraźnie zastrzec w treści reklamacji wysyłanej pocztą e-mail, że oczekuje odpowiedzi w formie pisemnej, wówczas wskazuje właściwy adres do korespondencji.
  6. Do zachowania terminu odpowiedzi na reklamację wystarczające jest wysłanie wiadomości
    e-mail na adres podany przez Użytkownika.

 

11. ZASADY ZARZĄDZANIA TREŚCIĄ W SERWISIE 
  1. Współpraca z Usługodawcą lub korzystanie z Serwisu umożliwia Użytkownikowi nieodpłatne zapoznanie się z treścią zamieszczą w Serwisie w postaci m.in. materiałów tekstowych, materiałów multimedialnych, plików do pobrania tworzonych przez Usługodawcę lub firmy
    z nim współpracujące.
  2. W każdym czasie treści opublikowane w Serwisie mogą ulec zmianie, w tym Usługodawca zastrzega możliwość do wprowadzania zmian w całości lub części informacji prezentowanych
    w Serwisie, podmiany plików do pobrania oraz częściowego lub całkowitego wycofania publikowanych treści.
  3. Usługodawca może umieszczać linki do stron internetowych należących lub prowadzonych przez inne podmioty. Łącząc się z taką witryną Użytkownik zobowiązany jest zapoznać się z zasadami korzystania z tej witryny.
  4. Usługodawca nie odpowiada za poprawne działanie linków odwołujących się do innych stron internetowych.

 

12. PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ 
    1. Wszelkie prawa autorskie i inne prawa własności intelektualnej do wszystkich treści
      i materiałów zawartych w Serwisie lub udostępnianych w związku ze świadczeniem Usług, w tym w szczególności logo i wszystkie projekty, tekst, grafika, zdjęcia, informacje, dane, oprogramowanie, pliki dźwiękowe, inne pliki oraz ich dobór i układ (zwane łącznie "Materiałami") stanowią własność Usługodawcy.
    2. Usługodawca nie wyraża zgody na:
      • odsprzedaż Materiałów,
      • rozpowszechnianie, publiczne udostępnianie lub publiczne wyświetlanie Materiałów,
      • modyfikowanie Materiałów lub jakiejkolwiek ich części,
      • jakiekolwiek wykorzystanie Materiałów w sposób inny niż zgodnie z ich przeznaczeniem.

13. POUFNOŚĆ

  1. Klient zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji, ekonomicznych, finansowych, handlowych, prawnych lub organizacyjnych otrzymanych lub uzyskanych od Usługodawcy w związku z realizacją działań objętych Umową o świadczenie Usług lub Umową
    o świadczenie Usługi Transportowej, niezależnie od tego czy zostały one oznaczone jako poufne, zwanymi dalej „Informacjami Poufnymi”.
  2. Zobowiązanie do zachowania poufności obejmuje wszystkie informacje stanowiące tajemnice przedsiębiorstwa, w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, pozyskane przez Klienta niezależnie od sposobu ich pozyskania.
  3. Przez Informacje Poufne rozumie się w szczególności wysokość stawek za usługi świadczone przez Usługodawcę, wszelkie cenniki, treść ofert dotyczących różnych rodzajów usług świadczonych przez Usługodawcę, warunki współpracy i wysokość wynagrodzeń dla zewnętrznych firm i osób współpracujących z Usługodawcą i wspierających jego działalność.
  4. Informacje Poufne nie mogą być udostępniane, ujawniane w całości ani w części osobom trzecim, z wyłączeniem sytuacji w których były dostępne publicznie w momencie ich przekazania.
  5. Klient zobowiązuje się do wykonywania obowiązku, o którym mowa w ust. 1 powyżej w okresie obowiązywania Umowy o świadczenie Usług lub Umowy o świadczenie Usługi Transportowej.

14. ODPOWIEDZIALNOŚĆ 

  1. Usługodawca podejmuje wszelkie starania, aby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie Serwisu pod względem technicznym, formalnym i prawnym, w szczególności dokłada należytych starań aby uniemożliwić osobom trzecim dostęp do danych Użytkownika.
  2. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności:
  • z tytułu szkód spowodowanych działaniami lub zaniechaniami Użytkownika, w szczególności za korzystanie przez niego z Serwisu w sposób niezgodny z obowiązującymi przepisami prawa lub Regulaminem,
  • za zdarzenia (opóźnienia, błędy itd.) spowodowane działaniem Siły Wyższej,
  • za poprawność i treść danych oraz informacji wprowadzonych przez Użytkownika do Serwisu, jak również za treść i poprawność danych oraz informacji wprowadzonych przez Użytkownika do Formularzy generowanych z wykorzystaniem Serwisu,
  • za skutki wydarzeń niezależnych od Usługodawcy, tj. błędy oprogramowania, przerwy
    w dostawie Internetu, przerwy w dostawie prądu itd.,
  • za konsekwencje związane z utraceniem lub udostępnieniem osobom trzecim danych wprowadzonych przez Użytkownika do Formularzy udostępnionych w Serwisie.

15. DANE OSOBOWE I COOKIES

  1. Zasady przetwarzania danych osobowych i wykorzystywania plików cookies zostały opisane
    w polityce prywatności dostępnej pod adresem https://oferta.alfasped.pl/polityka-prywatnosci.
  2. Klient przed złożeniem Konta za pośrednictwem strony internatowej Serwisu ma obowiązek zaznajomienia się z zasadami przetwarzania danych osobowych stosowanymi przez Usługodawcę, a w szczególności z wynikającymi z nich uprawnieniami Klienta. Oświadczenie
    o zaznajomieniu z zasadami przetwarzania danych osobowych jest wymagane do skutecznego skorzystania z Usługi.
  3. Użytkownik nie jest uprawniony do podawania danych osobowych podmiotów trzecich.

16. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego,
    w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
  2. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu w przypadku, gdy konieczność wprowadzenia zmian wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa lub w celu ulepszenia jakości świadczonych usług. Klienci zostaną poinformowani o zmianach w Regulaminie poprzez przesłanie wiadomości mailowej na adres mailowy wskazany w Formularzu Rejestracji. Wszelkie zmiany do Regulaminu stają się skuteczne w chwili ich zamieszczenia na stronie internetowej https://oferta.alfasped.pl/znizka-na-pierwszy-transport-regulamin oraz w chwili przesłania informacji o zmianie Regulaminu za pośrednictwem wiadomości, na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej.
  3. Do Umów zawartych przed zmianą Regulaminu, zastosowanie mają postanowienia Regulaminu obowiązujące w dacie zawarcia przez Klienta Umowy z Usługodawcą.
  4. Jeżeli którekolwiek z postanowień Regulaminu zostałoby uznane za nieważne, niezgodne
    z przepisami prawa lub niewykonalne, zostanie ono wyłączone z postanowień Regulaminu, co nie wpływa na ważność i obowiązywanie postanowień Regulaminu w pozostałej części.
  5. W przypadku ewentualnego sporu wynikłego na tle stosowania Regulaminu, Usługodawca oraz Klient zobowiązują się do podjęcia w pierwszej kolejności działań mających na celu polubowne rozwiązanie sporu.
  6. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego opublikowania.